Alla Wasa Teaters föreställningar fram till 14.2 inhiberas

För att trygga hälso- och sjukvårdens bärkraft har regeringen beslutat att förlänga de nuvarande restriktionerna och rekommendationerna med två veckor fram till mitten av februari.

De nuvarande restriktioner som finns är bland annat förordningen om att tillfälligt begränsa användningen av det digitala Coronaintyget. Restriktioner behövs fortfarande på grund av belastningen på sjukhusen och för att ge mer tid åt att ge de tredje vaccindoserna.

Nästa föreställning av Botnia Paradise spelas torsdag 17.2 och musikalens spelperiod sträcker sig till 14 maj. Turnéföreställningen (gem)ensam streamas till högstadieskolor under resten av spelperioden, familjeföreställningen Potatisrebellerna ska få sin premiär enligt plan den 6 april och Bär det som en krona spelas följande gång 23 april.

Alla Wasa Teaters kunder kontaktas via SMS med instruktioner för köpta eller bokade teaterbiljetter. Kunder kan flytta biljetter till ett annat datum, byta till presentkort eller be om återbetalning. Meddelandet innehåller en länk till ett formulär där kunden kan fylla i sina uppgifter för att sedan bli kontaktad av försäljningsavdelningen. Alla inbokade grupper kontaktas direkt av försäljningsavdelningen på Wasa Teater.

Wasa Teaters biljettkassa håller tillfälligt stängt lördagarna 29.1, 5.2 och 12.2 men betjänar i övrigt normalt måndag – fredag kl 12 – 14 & 15 – 18.